mandag den 3. september 2012

Gå ikke ned på udstyret...

Min kajak er en SKIM Differ CL:

Længde: 535 cm
Bredde: 51,5 cm
Vandlinje: 485 cm (100kg displacement)
Skrogform: Shallow V, distinctive chines
Vægt: CL 23 kilo inkl. luger
Cockpit: indermål 41.5×80 cm
Cockpit dybde i front (indermål): 29 cm
Sædedybde: 19 cm
Volumen:
Foran: 80 liter
Cockpit: 140 liter
Dagluge: 40 liter
Agter: 60 liters
Total: 320 liter
Optimal roervægt: 60-90 kilo
Materialer: CL hull: carbon fiber sandwich/vinylester, Deck: fiberglass/vinylester
Luger: 44×26 cm
Dagluge: 20 cm
Fremstillet i: Finland

Mine 3 pagajer:

  1. Werner Camano Cabon - længde 2,10 meter, vægt 794 gram ( iflg. farbrik). Valgt på grund af den lave vægt, kombineret med, at jeg med det relativ smalle blad kan ro med lav vinkel.

    Se mere her: http://www.wernerpaddles.com/paddles/touring/premium/camano
  2. Grønlands åre fra GreenlandPaddle, Piortoq (Martin Nissen) - længde 2,22 meter, vægt 815 gram. Valgt af hensyn til at aflaste min skulder, og det har virket fra dag ét.

    Øver mig stadig på de "kantede åretag", som du kan læse mere om her: http://www.greenlandpaddle.com/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=76
  3. Grønlands åre fremstillet af Søren Wolthers - længde 2,16 meter, vægt 725 gram. Helt fantastisk åre, med lav gearing, der er perfekt i meget modvind. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar