lørdag den 29. september 2012

Stress af med kajakken

Lørdag morgen, kan høre vinden i sejlskibenes rigning og se de små bølger komme ind i gennem havnen. Møllerne snurrer, og der er faktisk ikke andre at se.



Lavtryk
Hvorfor er jeg er lige her, i gang med at gøre min kajak klar?Solen forsvinder, og det begynder at dryppe. Vinden gør det svært at holde kajakken lige, da jeg bærer den ned til bådebroen.

Det er fordi, en tur på vandet er utroligt afstessende. Jeg skal i den næste time eller to alene koncentrere mig om at holde kajakken på ret køl og at ro den der hen, hvor jeg nu har lyst. Alt andet bliver skubbet væk, ingen tanker om, hvordan det går med økonomien, rengøringsplanerne og hvad vi skal overraske os selv med til middag. Det er vandet, vinden og kajakken, der tager over - og det giver ro, sætter resten af livet i et nyt perspektiv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar